Nem. a válasz egyértelműen nem, hiszen nem csupán arról van szó, hogy tökéletes ellátás, tökéletes szolgáltatás szükséges. Itt annál sokkal többre van szükség. Empátia, kedvesség, elhivatottság és életvidámság nélkül ez a szakma nem végezhető. Nem vagyunk robotok, emberek vagyunk érzésekkel, akik egy-egy hangulat, egy-egy jó szó vagy épp egy mogorva tekintet hatására teljesen máshogy érezzük magunkat. Mindez meghatározó egy egészséges ember esetében is, betegeknél pedig hatványozottan befolyásoló tényező.
Aki beteg, rosszul érzi magát, kiszolgáltatott helyzetben van, és hangulatára alapvetően rátelepszik a probléma. Nagyon fontos, hogy betegszállítás közben is pozitív hatások érjék a szállított személyeket. Egy mosoly, egy kedves szó nagyon sokat segíthet, mert egy kis életkedvet lehet azokba, akik betegségük okán rosszul érzik magukat. Az emberek nem szeretnek mások terhére lenni, így betegként, aki ellátásra szorul, hajlamos nagy teherként tekinteni önmagára, aki mások jóindulatára szorul rá. Ezt nem szabad éreztetni a szállított személyekkel, sőt, ez nem is így van. Egy beteg ember nem teher, a gondoskodás nem teher. Az Aranyszív dolgozói azért választották ezt a szakmát, mert hivatásérzetük vezényelte erre az útra őket. Másokon segíteni, másoknak segíteni, másokkal együtt segíteni az életben az egyik legkomolyabb szerep. Legyen szó csak annyiról, hogy kezet nyújtunk valakinek, ha elesett, vagy arról, hogy a betegeket szállítjuk otthonukból az egészségügyi intézménybe és /vagy haza, nem lehet felbecsülni sem azt, milyen fontos dolog. Óvatosan vezetni, nehogy rázkódjon az autó, lassan kísérni a nénit/bácsit a lépcsőn, megkérdezni, hogy érzi magát, felhívni a figyelmét a szép időre, megnevettetni, és rámosolyogni már felér egy kezeléssel. A kórházig tartó út tele van feszültséggel, az újabb kezeléstől való félelemmel, gondterheltséggel, sokszor borúlátással. Ezeket az érzéseket kell valahogy feloldani, a betegek figyelmét elterelni aktuális kellemetlen helyzetükről, miközben szakszerű ellátásban, szolgáltatásban részesülnek.
A hozzátartozók, otthoni ápolók számára is nagy feladat, hogy folyamatosan kedvesen, türelmesen és jókedvűen igyekezzenek a beteghez szólni, ne érezzék őt tehernek, hanem egy lehetőséget lássanak, amelyben módjuk van jónak lenni, módjuk van segíteni, módjukban áll jobbá tenni valaki napjait. A szekértelem csal félmegoldás, ha nincs mögötte hivatástudat és odaadás. Az Aranyszív Ambulance Kft. filozófiája megköveteli a munkatársak teljes odaadását, ha betegekről van szó, mellette a legkorszerűbb autókat és felszerelést is biztosítja. Fizikai és lelki szempontból is segíteni szeretnénk, amennyire csak módunkban áll.