A székhelyszolgáltatást szokták a cégek személyi titkárnőjének is nevezni, mivel ellátja azokat az adminisztratív, postai feladatokat, melyet az iratok átvétele, tárolására és rendszerezésére fed le.
Minden cég számára kötelező ugyanis egy székhely kijelölése, ahol a hivatalos levelezéseiket intézik, és ahol ellenőrizhetőek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal számára. A cég időközönkénti vizsgálatát az irodai órákban bonyolítja le a NAV, ezen váratlan alkalmak esetén a cég köteles bemutatni a székhelyen átvett és tárolt levelezését.
Mivel ennek az ellenőrzésnek helyet kell biztosítani, a cégeknek egy állandó céghelyre volna szüksége, valamint folyamatos jelenlétre, hogy a leveleket helyben tudják átvenni. Ezt anyagi okokból és időhiány miatt is nehezen kivitelezhető sor cég számára. Egy iroda fenntartása nem gazdaságos pusztán ezen célból, ráadásul ha költözésre kerülne sor, akkor azt is külön be kellene jelenteni. Ha nem tudja megoldani a cégtulajdonos az állandó jelenlétet, akkor titkárnőt kell felvennie, ami megint plusz kiadást jelent.
A székhelyszolgáltatás (pl. itt) ezen a problémán segít, mivel egy változatlan helyen, jogszabályi változásokhoz igazodva biztosítanak állandó postacímet a cégek számára, és helyet biztosítanak a NAV látogatásainak is.